Spalio 3–4 dienomis į Zarasus sugrįžta aukščiausio lygio ralis. Šių metų „Rally Aukštaitija“ taps paskutiniuoju akordu ir vainikuos 2025 m. Lietuvos ralio sezoną. Tokią pačią garbę šis unikalus regionas jau buvo turėjęs anksčiau. Nors šiemet Lietuvos absoliutus ralio čempionas jau yra aiškus, tačiau prieš ketverius metus tuomet nežinomųjų buvo gerokai daugiau nei žinomųjų.

Tąkart į pagrindinį Lietuvos automobilių ralio čempionato trofėjų pretendavo net šeši pilotai. Trys iš jų turėjo itin realius šansus, o likusiųjų galimybės buvo labiau teorinės. Likus paskutiniajam etapui, situacija taškų suvestinėje buvo itin įtempta. 104 taškus buvo surinkęs Vaidotas Žala, kuris iki sezono finalo spėjo laimėti tris iš keturių jau įvykusių etapų, tačiau vienose lenktynėse buvo priverstas pasitraukti anksčiau laiko. Lygiai tokį patį taškų kraitį turėjo ir ukrainietis Valerijus Gorbanas. Būtent jis, vairuodamas įspūdingą „Mini John Cooper Works WRC“, buvo tas, kuris turėjo vienintelę sezono pergalę. Vos dvejais taškais mažiau buvo surinkęs visą sezoną stabiliai lyderių trejetuke išsilaikęs Martynas Samsonas su „Ford Fiesta N5+“. Kiek didesniu atstumu nuo šio trejeto rikiavosi debiutinį sezoną su „Rally2“ technika greitai progresavęs Vladas Jurkevičius, po pertraukos į formą grįžinėjęs Dominykas Butvilas bei vis dar „Škoda Fabia R5“ bandęs prisijaukinti Giedrius Notkus. „Rally Aukštaitija“, kaip finalas sezono etapas, buvo pats svarbiausias – čia visi pretendentai galėjo iškovoti net 1,5 karto didesnį taškų kiekį.

Pirmieji įdomumai prasidėjo dar neprasidėjus tikrosioms varžyboms. Prieš startą surengtame testiniame greičio ruože Vaidotas Žala padarė klaidą ir kelis kartus apsivertė. Laimei, automobilis nukentėjo nestipriai ir komanda spėjo jį paruošti startui.

Viskas prasidėjo penktadienio popietę. Pirmąją „Rally Aukštaitija 2021“ dieną dalyviams reikėjo įveikti penkis greičio ruožus. Keturis iš jų užtikrintai laimėjo Vaidotas Žala, o jo persvara po įveiktų 36 kilometrų jau siekė 21 sekundę. Netikėtai antroje vietoje laikėsi Dominykas Butvilas, o netrukus už jo – Vladas Jurkevičius. 27 sekundėmis nuo ralio lyderio atsilikinėjo Valerijus Gorbanas. Visgi bene daugiausiai laiko prarado Martynas Samsonas, kuris trečiajame greičio ruože susidūrė su vairo kolonėlės problemomis. Jo atsilikimas nuo ralio lyderio siekė jau 38 sekundes.

Tačiau pagrindinės kovos persikėlė į šeštadienį. Organizatoriai buvo parengę dar 9 greičio ruožų išbandymą, kurio ilgis siekė 96 kilometrus. Pagrindinė ralio diena iškart prasidėjo Martyno Samsono spurtu. Jis pademonstravo identišką laiką kaip ir pagrindinis konkurentas čempionato konkurentas. Tačiau bene svarbiausia, kad uteniškiui pavyko atsilošti 6 sekundes per 7,66 kilometrų išbandymą.

Visgi, netrukus prasidėjo filmo scenarijaus verti įvykiai ir jų virtinės. Jau sekančiame greičio ruože pirmavęs Vaidotas Žala patyrė avariją, kuri nubraukė bet kokias viltis kovoje dėl trečiojo čempiono titulo paeiliui. Tuo tarpu, ilgiausioje greičio atkarpoje Martynui Samsonui pavyko nuo likusių varžovų „nukąsti“ dar 12 sekundžių ir periimti varžybų lyderio rolę. Deja, bet neilgam. Kartojant pirmąjį rytinį greičio ruožą lenktynininkui pasikartojo identiška vairo kolonėlės bėda, dėl kurios prarado 35 sekundes ir smuktelėjo į 4 vietą. Jau sekančiame greičio ruože lenktynininkas grįžo į kovą ir bandė pasiekti serviso zoną. Visgi, likus visai nedaug iki finišo, viename iš posūkių, galutinai nulūžo „Ford Fiesta N5+“ vairo kolonėlė ir automobilis apsivertė.

Įpusėjus šeštadieniui, kovoje liko vos 4 pretendentai. Į Sėlių aikštėje įsikūrusią serviso zoną kaip ralio lyderis pasiekė Valerijus Gorbanas, kuris turėjo menką 0,3 sekundės persvarą prieš Vladą Jurkevičių. Pagrindinių konkurentų klaidų išlaukęs ukrainietis galėjo jaustis gerokai ramiau, tačiau jo visos mintys buvo sutelktos į galutinį rezultatą čempionate. Visą sezoną tarsi kiek labiau šešėlyje važiavęs Dominykas Butvilas pagaliau turėjo realius šansus pakovoti dėl etapo pergalės po ilgokos petraukos. Jo atsilikimas nuo lyderio siekė vos 0,8 sekundės dalys.

Kovoms persikėlus į Zarasų rajoną, užsimezgė itin įdomi ir atkakli dvikova tarp Vlado Jurkevičiaus ir Dominyko Butvilo. Kol du pešėsi, Valerijus Gorbanas laikėsi savo plano, neberizikavo ir tiesiog siekė sėkmingai kirsti finišo liniją. Tokiu būdu, atsivėrė intriga kas iškovos ne tik Aukštaitijos ralio nugalėtojo titulą bei liks antras metinėje suvestinėįe. Ralio lyderiai pasidalino po dvi greičio ruožų pergales. Likus finaliniam čempionato greičio ruožui pirmavo Vladas pirmavo vos vienos dešimtosios persvara.

Didžioji intriga persikėlė į 10 kilometrų iššūkį prieblandoje. Būtent čia buvo sudėti visi taškai ant „i“. Tąkart greitesnis buvo Dominykas Butvilas. Labiau patyręs sportininkas aplenkė 2 sekundžių persvarą pirmosios pergalės atkakliai siekusį Vladą Jurkevičių. Netrukus finišo liniją kirto ir Valerijus Gorbanas, kuris po dramatiškų įvykių eigos tapo tų metų absoliučiu šalies ralio čempionu.

Susumavus taškus ir anuliavus blogiausią sezono rezultatą, tapo aišku, kad pagrindinis titulas iškeliauja į Ukrainą. Antras metinėje rikiuotėje liko Dominykas Butvilas, trečias Vladas Jurkevičius. Už lyderių trejeto atitinkamai liko Vaidotas Žala, Martynas Samsonas ir Giedrius Notkus.