Spalio 3-4 dienomis Aukštaitijoje bus vainikuotas šių metų Lietuvos ralio sezonas. Prie starto linijos stos 67 ekipažai, kuriems „Rally Aukštaitija“ taps paskutiniu akcentu net keturiuose čempionatuose. Šios varžybos bus kertinės – jose dėl svarbiausių sezono trofėjų kovojantys sportininkai galės surinkti daugiau taškų negu įprastai. Penktadienį ir šeštadienį truksiančioje finalinėje kovoje dalyviams teks įveikti net 13 greičio ruožų, kurių bendras ilgis sieks virš 100 kilometrų.
Po keturių metų pertraukos Zarasų regionas priims greičiausius Lietuvos ralio meistrus. Jiems pasiruošimo darbai prasidės jau ketvirtadienį, kuomet bus leista susipažinti su kiekvienu greičio ruožu po du sykius. Tikrasis veiksmas prasidės jau penktadienio ryte, kai sportininkai galės išbandyti savo jėgas testininiame greičio ruože. Laikrodžiui, išmušus 12 valandą, Sėlių aikštėje, įvyks ralio atidarymas, o praėjus 30 minučių bus duotas ir iškilmingas varžybų startas.

Pirmasis į penktadienio numatytus 5 greičio ruožus išvažiuos į Lietuvą dar sykį grįžtantis pasaulio ralio čempionato dalyvis Martinšas Seskas kartu su šturmanu Renarsu Franciu. Aukščiausio kalibro pilotas, atstovaujantis prestižinę „M-Sport“ komandą planetos pirmenybėse, atvažiuoja į Aukštaitiją su misija reabilituotis po avarijos, kuri nutiko prieš pusantros savaitės vykusiame Cėsio ralyje, Latvijoje. Jo „SRT Proto“ automobilis, kurį puoš lietuviškos „Rally 4 Fun“ komandos simbolika, bus pažymėtas pirmuoju startiniu numeriu.
Šiemet skaičius 2 jau įprastai puošia praėjusių metų šalies čempionų Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydas Paliukėno vardus. Pilotas, nusprendęs antrą sezono dalį skirti naujos technikos paieškoms ir pažintims, suteiks antrą šansą „Škoda Fabia RS Rally2“ automobiliui. Su juo lenktynininkas jau startavo praėjusiame čempionato etape, tačiau pirmasis blynas prisvilo susidūrus su elektronikos problemomis. Trečiasis prie starto linijos stos Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas, šiemet demonstruojantis stabilų ir brandų tempą. Pastariesiems ekipažams iššūkį gali mesti su kiekvienomis varžybomis vis labiau greitėjantys Deividas Gezevičius su Evaldu Kvederiu.
Nors absoliutaus čempiono titulo savininkas jau yra aiškus, tačiau pagrindiniame šalies čempionate vis dar egzistuoja daug nežinomųjų. „Rally Aukštaitija“ turės ypatingą reikšmę Lietuvos automobilių ralio čempionato dalyviams – čia visi iškovoti taškai bus dauginami iš 1,2 koeficiento. Šiuo metu antroje vietoje žengiantis Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas, pritaikius „N-1“ taisyklę, kuomet blogiausias sezono rezultatas, yra anuliuojamas, turi surinkęs 102 taškus. Persekiotojų poziciją užima treti esantys Deividas Gezevičius bei Evaldas Kvederis. Jų atsilikimas iki pagrindinių varžovų siekia 16 taškų. Visus šansus pakilti į prizinę vietą čempionate turi dviejų varžybų šiemet nefinišavę Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas: neatskiriamą duetą nuo artimiausių konkurentų skiria 11 taškų.
Šių trijų ekipažų intrigą čempionato rikiuotėje gali nulemti kiti greiti sportininkai, kurie matematiškai jau nebeturi galimybių kovoti dėl prizinių vietų. Vienas iš jų – Roko Steponavičiaus ir Dovydo Ketvirčio duetas. Elektrėnų ralyje grįžę į „Škoda“ markės automobilį, lenktynininkai demonstravo puikų tempą iki momento, kuomet susidūrė su techninėmis problemomis. Rimtą iššūkį greičiausiems ralio meistrams mes šiemet trijų lenktynių programą tęsiantis Justas Simaška ir Mantas Ližaitis. Lazdijų ir Ukmergės raliuose jie demonstravo tempą, nedaug nusileidusį čempioniškam Vaidoto Žalos važiavimui. Papildomos intrigos įneš Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažas, grįžtantis po patirtos avarijos Elektrėnuose. Greičiausiems ralio meistrams neleis atsipalaiduoti ir 8-tu startiniu numeriu pažymėtas „Hyundai i20 VRT“, kurį pilotuos Justas Tamašauskas su Algirdu Pranckūnu.
Intrigos netruks ir tarp dalyvių, pilotuojančių viena ašimi varomą techniką. Šeimyninis Kajaus ir Majos Samsonų duetas šiuo metu pirmauja čempionate net 24 taškų persvara, pritaikius blogiausio rezultato atmetimo taisyklę. Už jų rikiuojasi net trys jaunosios kartos atstovų ekipažai – Markas Buteikis su Titu Čapkausku (86 taškai), Irmantas ir Edvinas Buivydas (84 taškai) bei Aras Kvedaras su Karoliu Gedgaudu (73 taškai). 23-25 startiniais numeriais pažymėtais automobiliais lenktyniaujantys jaunieji sportininkai tuo pat metu dalyvaus lemiamoje „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionato kovoje. Po „Rally Aukštaitija“ finišo netrukus paaiškės kuris jaunasis ralio talentas laimės istorinį prizą – 80 tūkstančių eurų stipendiją, skirtą dalyvavimui 2026 m. senojo žemyno pirmenybėse.
Zarasų rajone varžysis ir Lietuvos Extreme ralio čempionato dalyviai. Tarp dalyvių, pilotuojančių bekelei skirtą techniką, galima tikėtis itin įdomios bei atkaklios intrigos. Čia dėl absoliutaus čempiono titulo pretenduoja net penki ekipažai. Pritaikius „N-1“ taisyklę, šiuo metu pirmauja Dakaro ralio dalyvis Vaidotas Paškevičius, surinkęs 66 taškus. Galimybę mesti iššūkį lyderiui ir jį aplenkti galutinėje sezono rikiuotėje vis dar turi Aurimas Juodvalkis (61 taškas), Tomas Mikulėnas (60 taškų), Arūnas Lekavičius (60 taškų) ir Aurimas Lekavičius (58 taškai).
„Rally Aukštaitija“ kulminacija taps šeštadienio vakare, 20 valandą suplanuota iškilminga apdovanojimų ceremonija, kurios pabaiga bus pažymėta šventiniais fejerverkais. Netrukus po jų Zarasų miesto gyventojai ir svečiai galės mėgautis grupės „Vyšnios“ koncertu.







