Kitą savaitę Zarasų apylinkėse bus užverta 2025 m. ralio sezono užsklanda. Greičiausi šalies meistrai jau po truputį ruošiasi artėjančiam finaliniam Lietuvos automobilių ralio čempionato etapui „Rally Aukštaitija“. Vienas iš jų – Rokas Steponavičius, kurio šių metų sezonas buvo kupinas pokyčių, siurprizų ir skaudžių nesėkmių.

Praėjusį sezoną už „Rally2“ kategorijos automobilio debiutavęs sportininkas netrukus prisijungė prie greičiausių šalies ralio pilotų grupės. Šiemet Rokas pradėjo sezoną su įspūdinga naujiena – „GSR Motorsport“ komandos dirbtuvėse atsirado visiškai naujas „Hyundai i20 N Rally2“ automobilis. Nors ir sezono pradžia žadėjo itin įdomią intrigą, visgi, ne viskas klostėsi pagal planą. Jau pirmame čempionato etape lenktynininkas patyrė avariją, dėl kurios buvo priverstas praleisti sekančias kalendoriuje numatytas lenktynes.

Rokas kartu su šturmanu Dovydu Ketvirčiu grįžo į kovą pačių organizuotame ralyje Ukmergėje. Visgi, jų pasirodymas nebuvo itin sėkmingas – dar prieš lenktynių startą automobilis parodė savo techninius kaprizus. Kitos lenktynės ekipažui klostėsi kiek geriau – duetas iškovojo pirmąją greičio ruožo pergalę šiemet, tačiau rezultatą sugadino prakirstas ratas ir sugaištos brangios papildomos minutės trasoje. Visgi, R. Steponavičius išlieka pozityvus: „Šį sezoną vertinu, išties, prastai – tiesiog nesisekė. Bet tokie momentai dažnai duoda naujos jėgos ir stimulo pasistengti labiau“.

Elektrėnų ralio išvakarėse pilotas nustebino visą ralio bendruomenę – komanda netikėtai nusprendė parduoti „Hyundai i20 N Rally2“ ir grįžti į laiko patikrintą, tačiau ne pačios naujausios generacijos „Škoda Fabia Rally2 evo“ variantą. Anot Roko, toks sprendimas buvo iš anksto pamatuotas: „Pasitarėm su protingu žmogumi, kuris patvirtino jog „Evo“ modelis nėra prastesnis už naujausią „RS“ modelį važiuojant žvyriniuose greičio ruožuose. Mūsų automobilis turi trumpesnę ratų bazę ir kitus niuansus, kurie privedė prie tokio pasirinkimo“.

Nors ir Elektrėnuose pirmasis blynas su naujuoju automobiliu prisvilo sugedus kuro siurbliui, tačiau lenktynininkas džiaugėsi grįžęs prie čekiškos technikos: „Buvusį „Hyundai“ turėjau valdyti kiek kitaip. Galbūt jis nebuvo labai priimtinas mano vairavimo stiliui. Su „Škoda“ mes labiau jaučiamės savo rogėse – trumpesnė ratų bazė ir kita važiuoklės kinematika leidžia važiuoti gerokai agresyviau“.

Su nekantrumu „Rally Aukštaitija“ laukiantis Rokas Steponavičius pasidalino savo įžvalgomis apie Zarasų krašto žvyrkelius ir jų ypatumus: „Įvairovė – bene tiksliausias apibūdinimas kalbant apie šio regiono kelius. Čia galima sutikti visokio tipo greičio ruožų, turinčių natūralių tramplynų, plačių, siaurų, vingiuotų ir greitų atkarpų“.

Lenktynininkas nekelia ypatingų tikslų prieš artėįantį finalinį „pasispardymą“ šiemet: „Mūsų tikslas išlieka tas pats – kokybiškai praleistas laikas, pozityvios emocijos ir galimybė pasimėgauti finaliniu Lietuvos čempionato etapu“.

Po keturių metų pertraukos sugrįžtantis „Rally Aukštaitija“, vainikuos ne vieną, o net keturis čempionatus. Čia naujieji čempionai paaiškės ir Lietuvos Extreme ralio čempionate (LXRČ), Baltijos šalių ralio čempionate (BSRČ) bei „Lithuanian Rally4 Trophy“ įskaitoje, kurioje jaunieji ralio talentai visą šį sezoną kovoja dėl istorinio prizo – 80 tūkstančių eurų stipendijos, skirtos startui kitų metų Europos pirmenybėse.