Spalio 3-4 dieną Zarasų regionas priims šių metų ralio sezono finalą. Į jį ketina susirinkti kone visas šalies ralio elitas. Prie dalyvių gretų prisijungs ir šiemet 3 lenktynių programoje dalyvaujantis Justas Simaška. Per trumpą laiką lenktynininkas jau spėjo sužavėti ralio fanus savo įspūdingu greičiu su aukščiausio kalibro technika.
29-erių sportininkas, spėjęs jau paragauti įvairios lenktynininko duonos, po metų pertraukos grįžo į ralio discipliną su trenksmu. Pavasarį Justas pristatė ilgai visų ralio fanų lauktą naujieną – planą startuoti su galinga, visais ratais varoma technika. Tiesa, pilotas šiemet tiek šilto, tiek ir šalto: „Kol kas savo sezoną vertinu dviem aspektais. Iki klaidos Ukmergėje buvau labai patenkintas savo forma ir greičiu, ypač turint omenyje, kad patirties su tokio lygio automobiliu dar turėjau nedaug. Džiugu, kad gana greitai pavyko perprasti naują automobilį. Vis dėlto Ukmergėje padariau smulkią klaidą, kuri, esu tikras, ateityje nepasikartos, nes gerai suprantu, kodėl ji įvyko. Psichologiškai jaučiuosi gana tvirtai, bet vis tiek nėra malonu, kai pasitraukimo priežastimi tampa avarija“.
Pasak J. Simaškos, padarius klaidą svarbu jos neignoruoti, o stengtis išsiaiškinti, kodėl ji įvyko: „Klaidos supratimas ir analizė yra būtina dalis tokioje psichologiškai jautrioje sporto šakoje. Kai atsakai sau į klausimą, kodėl padarei klaidą, tuo pačiu atsakai ir į kitą – ko ateityje pavyks išvengti. Paprastai tokios klaidos neturi vienos priežasties – jas lemia keli nepalankiai sutapę veiksniai. Suradus atsakymus, yra daug lengviau grįžti prie sportinio automobilio vairo, nes jautiesi užtikrintas, kad tokia situacija nepasikartos. Tačiau priešinga situacija ištinka tuomet, kai negali sau paaiškinti kodėl įvyko klaida – tokiais atvejais į sekančias varžybas atsineši nemenka psichologinę traumą“ – pasakojo sportininkas, kuris karts nuo karto dalinasi savo patirtimi ir su kitais lenktynininkais.
Kauniečiui tai nebus pirmasis kartas „Rally Aukštaitija“. Būtent prieš keturis metus Zarasuose jam kartu su broliu pavyko triumfuoti šalies čempionate tarp dvejais ratais varomų automobilių: „Puikiai prisimenu tą finalą. Buvo tokia situacija, kad mums tiesiog reikėjo atvažiuoti į finišą ir užsitikriname tais metais įsteigtą 15 tūktstančių eurų stipendiją, skirtą dalyvauti kitų metų Europos čempionate. Viskas klostėsi gerai. Tačiau sudėtingiausias buvo finalinis greičio ruožas – visokios pašalinės mintys, kai pergalę buvo jau beveik ranka pasiekiama, labai trukdė vairavimui. Visgi, kirtome finišo liniją ir tapome čempionais tais metais“.
J. Simaška yra ne kartą lenktyniavęs šiame Aukštaitijos regione. Sportininkai negailėjo gražių žodžių apie Zarasų krašto žvyrkelius: „Vienareikšmiškai, šis regionas turi vienus geriausių žvyrkelių visoje šalyje. Kelių pasiūla yra, išties, įvairi. Papildomo žavesio suteikia ir dabartinis metų laikas. Būtent rudeniniai raliai man labiausiai ir patinka – pradedant nuo pačios atmosferos, baigiant tokiais niuansais, kad matosi geriau posūkiai, kelio reljefas ir panašiai“.
Paklaustas apie trečiųjų varžybų tikslą, sportininkas neslėpė ambicijos užfiksuoti puikų rezultatą: „Kartu su Mantu atvažiuosime į Aukštaitiją su tais pačiais tikslais ir nusistatymu, kaip ir praėjusiuose raliuose. Dar prieš sezoną sau giliai įsidėjau į galvą, kad turiu daryti viską nuoširdžiai ir tuo mėgautis. Važiuoti vien dėl finišo – ne mums“.
Po keturių metų pertraukos sugrįžtantis „Rally Aukštaitija“, vainikuos ne vieną, o net keturis čempionatus. Čia naujieji čempionai paaiškės ir Lietuvos Extreme ralio čempionate (LXRČ), Baltijos šalių ralio čempionate (BSRČ) bei „Lithuanian Rally4 Trophy“ įskaitoje, kurioje jaunieji ralio talentai visą šį sezoną kovoja dėl istorinio prizo – 80 tūkstančių eurų stipendijos, skirtos startui kitų metų Europos pirmenybėse.